Felanmälan & förvaltning

Felanmälan – dagtid

Är det något fel av teknisk natur i fastigheten?
Åkerlunds Fastighetsservice 08-39 06 50

Felanmälan – jourtid

Vid akuta åtgärder kvällar eller helger
Dygnet Runt Fastighetsjour 08-18 70 00

Med akut felanmälan avses

  • Vattenläckage
  • Stopp i avlopp
  • Inbrotts-skador
  • Glas-skador
  • Strömavbrott & fasfel

Debitering
Observera att jourutryckning för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras den som anmält felet. Detsamma gäller i alla fall då den anmälande anses vållande till felet/skadan.

Störningsjour

Vid störningar eller andra trygghetsproblem inom fastigheten kan man kontakta larmcentralen hos Svenska Störningsjouren AB, vi försöker dock i första hand lösa störningar internt i föreningen.

Störningsjouren är öppen:

  • söndag-torsdag mellan kl 20:00 – 03:00
  • fredag-lördag mellan kl 20:00-04:00

Svenska störningsjouren 08-568 214 00

Hiss

Vid fel på någon av husets hissar
Kone hissar 020-72 20 20

Digital-TV, bredband och IP-telefoni

Vi har avtalet Triple Play med Telia. Mer om Telia Triple Play. Vid fel på TV-, bredbands- eller telefontjänsterna
Telia Support 020-240 250

Ekonomisk förvaltning/månadsavgift

Botema är föreningens ekonomiska förvaltare, och den som skickar ut avier för avgiften. Mer om månadsavgiften. Har du fått en påminnelse fastän du har betalt månadsavgiften? Är det strul med avier eller OCR -nummer? Har du frågor kring autogiro?
Botema 08-32 74 60

Extra nycklar eller nyckelbrickor

Förlust av nyckel eller nyckelbricka skall snarast anmälas till styrelsen. Extra nycklar beställs genom styrelsen@brfgraniten.se. Nyckelbrickor fås direkt från styrelsen medan beställda nycklar hämtas ut hos Råsunda lås 08-27 53 68

Vitvaror

Om du får problem med dina vitvaror – spis, kyl och frys, tvättmaskin, torktumlare
Bosch 08-734 13 10

Städning

Städproffs 08-98 86 86

Snöröjning

Plectra

Kommentera